Rozmiar tekstu:

receKilka sposobów na poprawę nastroju i wyciszenie u dzieci:)

Aktualnie nasze dzieci i uczniowie doświadczają wielu napięć zarówno fizycznych, psychicznych jak i emocjonalnych. Dzięki wzajemnej życzliwości, wsparciu i otwartości będziemy w stanie poradzić sobie w obliczu obowiązujących nas ograniczeń. Prezentujemy krótkie propozycje ćwiczeń, aby choć na chwilę się zrelaksować.  

 

  • Wykonuj proste ćwiczenia oddechowe: połóż się na plecach, zamknij oczy, prawą rękę połóż na brzuchu i wykonuj zwolnione wdechy nosem a wydechy ustami.
  • Pamiętaj słuchanie ulubionej muzyki/dźwięków natury także poprawia nastrój!
  • Teraz możesz na chwilę zamknąć oczy i wsłuchać się w dźwięki płynące z otoczenia.
  • Rozmowa telefoniczna (lub przez inny dostępny komunikator) z kolegami na pewno poprawi Ci humor.
  • Masażyki czy delikatne głaskanie to cudowna i lubiana forma ćwiczeń relaksacyjnych dla dzieci. Możecie sami wymyślać wierszyki masażyki wraz ze sposobem ich pokazywania np: rysowania paluszkiem po plecach (Pomocna może okazać sie tu pozycja Marty Bogdanowicz "Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki").

Życzymy miłych i spokojnych chwil

Psycholog i Pedagog

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka). Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj o Cookies